Odwiedza nas 24 gości oraz 0 użytkowników.
Ilość odsłon
Dzisiaj 45
Wczoraj 174
Tydzień 219
Miesiąc 2168
Razem 323384
ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU W PROGRAMIE UNPLUGGED.
- Szczegóły
ZAPRASZAMY MŁODZIEŻ W WIEKU OD 12 – 14 LAT DO UDZUAŁU
W PROGRAMIE UNPLUGGED REALIZOWANYM W PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W DRAWSKU POMORSKIM
Charakterystyka programu
Program Unplugged jest szkolnym programem profilaktyki uniwersalnej, adresowanym do
młodzieży w wieku 12-14 lat. Program będzie realizowany w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim, w formie zajęć warsztatowych dla uczniów oraz spotkań dla rodziców uczniów uczestniczących w programie.
Cel programu
- ograniczenie inicjowania używania substancji psychoaktywnych – tytoniu, alkoholu, narkotyków
- ograniczenie rozwoju intensywności używania, tj. przejścia od fazy używania eksperymentalnego do fazy używania problemowego
Podstawy teoretyczne programu
- pierwszy w Europie szkolny program profilaktyczny oparty na strategii Wszechstronnego Wpływu Społecznego (CSI), której komponenty obejmują edukację normatywną, wzmacnianie umiejętności indywidualnych i społecznych uczniów oraz dostarczenie wiedzy na temat ryzyka i konsekwencji używania substancji psychoaktywnych
- skuteczność strategii w odniesieniu do rozwiązania problemu używania substancji psychoaktywnych została potwierdzona w literaturze naukowej i sprawdzona w praktyce
- odwołuje się do wiedzy o predyktorach używania substancji psychoaktywnych w okresie dojrzewania i sposobach ich modyfikowania
- uwzględnia wiedzę o czynnikach chroniących młodzież przed okazjonalnym i problemowym używaniem środków psychoaktywnych
- odwołuje się do wiedzy z psychologii rozwojowej
Tematyka zajęć dla młodzieży
- konformizm, przejawy nacisku grupowego i sposoby radzenia sobie z nim,
- wiedza o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących przed piciem alkoholu, zróżnicowaniu podatności na alkohol w zależności od płci,
- przekonania normatywne na temat rozpowszechnienia zjawiska używania substancji psychoaktywnych wśród młodych ludzi,
- wiedza o przyczynach i następstwach palenia papierosów,
- umiejętność komunikowania, umiejętność asertywnej obrony swoich racji oraz inne umiejętności interpersonalne i interpersonalne, których niedostateczne opanowanie może skłaniać do używania substancji psychoaktywnych w sytuacjach towarzyskich,
- wiedza o narkotykach.
Metody realizacji zajęć dla młodzieży
- prezentacje, praca w grupach, zarządzanie kontraktem, scenka sytuacyjna, dyskusja plenarna, gra, informacje zwrotne.
Tematyka zajęć dla rodziców
- informacje na temat kwestii psychologicznych i społecznych związanych z dojrzewaniem
- informacje na temat narkotyków, używanie substancji psychoaktywnych jako element eksperymentalnych zachowań ryzykownych młodzieży
- wpływ i rola rodziny w okresie dojrzewania
- rozwój autonomii i tożsamości u nastolatków
- konflikt pokoleń i konieczny rozwój rodziny
- asertywność rodziców, wyznaczanie w rodzinie jasnych granic w zakresie używania substancji psychoaktywnych.
Termin realizacji: listopad, grudzień 2019 roku.
Więcej informacji na temat programu można uzyskać w Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej u osób realizujących program lub telefonicznie 94 36 324 86.
ZABAWA ORTOGRAFIĄ - CYKL ZAJĘĆ - ZAPROSZENIE.
- Szczegóły
Z A P R A S Z A M Y
na cykl zajęć
„ Zabawna ortografia ”
Zajęcia skierowane są dla uczniów z klas III i IV mających problemy z poprawnym pisaniem pod kątem ortograficznym.
Spotkania będą odbywały się grupowo w każdy poniedziałek od 4 listopada 2019 roku o godzinie 13.45 w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim przy ulicy Obrońców Westerplatte 11.
Zapisy i szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 94 36 324 86 lub w sekretariacie .
Serdecznie zapraszamy
JAK REALIZOWAĆ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ.
- Szczegóły
W dniu 15.10.2019 roku na zaproszenie Dyrektor Szkoły w Nowym Worowie pani Agnieszki Oleszczuk Pani dyrektor PPP Wioletta Kubik i psycholog Iwona Andrzejczak przeprowdziły radę pedagogiczną nt. " Jak realizować podstawę programową- wykorzystując potencjalne możliwości uczniów.
Podczas spotaknia omówiono sposoby pracy dostosowane do konkretnego ucznia. Temat jest niezmiernie ważny, ponieważ w każdej szkole, placówce istnieje grupa dzieci mających różne trudności w nauce między innymi z czytaniem, pisaniem czy też ortografią. Żródeł niepowodzeń wielu dzieci upatruje się w różnych czynnikach. W wielu przypadkach przyczyną trudności mogą być wady medyczne, zaburzenia neurologiczne, zła sytuacja rodzinna dziecka, nieprawidłowe metody nauczania, czynniki emocjonalne. Część dzieci cierpi również na specyficzne trudności w uczeniu się. W pracy z dzieckiem konieczne jest przede wszystkim zauważenie trudności ucznia, właściwa diagnoza oraz dostosowanie metod i form pracy. Ważne również jest wykorzystywanie potencjalnych możliwości uczniów, bazowanie na jego mocnych stronach. W działaniach uwzględniamy potrzeby dziecka, planujemy pomoc dla niego na poszczególnych przedmiotach nauczania. Warto również do współpracy włączyć rodziców naszych podopiecznych. Wczesna diagnoza, pomoc oraz współpraca nauczycieli, terapeutów i rodziców spowoduje, iż trudności dziecka w sposób znaczny zmniejszą się.
DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ - ZAPROSZENIE
- Szczegóły
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej serdecznie zapraszam byłych pracowników i pracownków Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim na
spotkanie 14.10.2019 r. o godzinie 10:00 do siedziby Poradni.
Z wyrazami szacunku
Wioletta Kubik
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z ELEKTYCZNYMI PAPIEROSAMI.
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
Przekazyjemy informację przygotowaną przez Głównego Inspektora Sanitarnego przy współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej na temat potencjalnych zagrożeń związanych z elektronicznymi papierosami.
Od 2011 roku aż sześciokrotnie wzrosła liczba polskich uczniów, którzy próbowali e-papierosa. Młodzież nie zdaje sobie sprawy, że e-papierosy, tak samo jak tradycyjne papierosy, uzależniają i wpływają negatywnie na zdrowie.
E-papierosy oraz tytoń podgrzewany postrzegane są jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się one szczególnie atrakcyjne. Pozwalają one ukryć młodzieży nawyk palenia. Tym samym eliminują istotny czynnik chroniący ją przed sięganiem po papierosy, jakim jest strach przed wykryciem nałogu przez rodziców. Dlatego też w łatwy sposób otwierają furtkę do palenia papierosów w przyszłości.