Odwiedza nas 22 gości oraz 0 użytkowników.
Ilość odsłon
Dzisiaj 2
Wczoraj 55
Tydzień 214
Miesiąc 273
Razem 339848
Nauczanie domowe w roku szkolnym 2020/2021
- Szczegóły
Szanowni Rodzice
Zgonie z nowelizacją rozporządzenia MEN, w roku szkolnym 2020/2021, opinia poradni psychologiczno- pedagogicznej nie jest wymagana przy składaniu przez Rodzica wniosku do dyrektora szkoły na zezwolenie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inna formą wychowania przedszkolnego oraz obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą. Decyzję taką wydaje dyrektor publicznego lub niepublicznego przedszkola, szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej na podstawie pozostałych, nadal obowiązujących przepisów ustawy - Prawo oświatowe.
Podst. prawna – rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. ( Dz.U. 2020, poz. 1394)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych
- Szczegóły
Przekazujemy Państwu ofertę pomocy psychologiczno – pedagogicznej w okresie ferii zimowych dla dzieci i młodzieży (w oparciu o wytyczne Ministerstwa Edukacji Narodowej ).
Okres kwarantanny narodowej w czasie ferii zimowych może być trudny dla dzieci i młodzieży, ze względu na liczne ograniczenia, w szczególności dotyczące kontaktów społecznych, w tym rówieśniczych.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną dla dzieci i młodziezy z terenu naszej poradni.
Warunkiem skorzystania z pomocy jest wcześniejsze telefoniczne ustalenie terminu w sekretariacie PPP pod numerami telefonu : 576 568 768 lub 576658 764
Konsultacja niepełnoletnich uczniów wymaga zgody rodzica/opiekuna prawnego. Młodzież powyżej 18 r. ż może zgłosić się i uczestniczyć w konsultacjach samodzielnie.
Jednoczesnie informujemy, iż istnieje możliwość bezpośrednich spotkań w poradni, rozmów telefonicznych lub wideorozmowy za pośrednictwem Skype’a.
Formuła spotkań będzie uzależniona od odgórnych wytycznych w kwestii bezpieczeństwa i sytuacji epidemiologicznej oraz preferencji ucznia.
Ponadto cały czas funkcjonuje bezpłatna infolinia 800 080 222 z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W odpowiedzi na zagrożenia wynikające ze stanu pandemii powstała też poradnia on-line „Zawsze jest jakieś wyjście”, która rozpoczęła swoją działalność 1.01.2021 r.
Pani Anna Ostrowska Rzecznik Prasowy MEN prosiła aby poinformować naszych klientow o ofercie przygotowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Poniżej przedstawiamy informację przesłaną przez Panią Annę Ostrowską.
"Początek nowego roku to równocześnie rozpoczęcie ferii zimowych. W tym roku szkolnym odbędą się one dla uczniów z całego kraju w jednym terminie i potrwają od 4 do 17 stycznia 2021 r. Chcemy, aby czas odpoczynku był jednak inspirujący, dlatego przygotowaliśmy ciekawą ofertę dla uczniów i ich rodzin.
Ferie z TVP
Rozrywka, ciekawe filmy i seriale, a także wciągające programy sportowe i lifestylowe – to główne propozycje przygotowane przez Telewizję Polską. W ramach emitowanego codziennie cyklu dynamicznych, 20-minutowych programów edukacyjnych każdy znajdzie coś dla siebie - miłośnicy piłki nożnej, tańca czy też młody koneser sztuki. Propozycje te z powodzeniem zaangażują całe rodziny do wspólnego i niezwykle interesującego spędzania czasu!
Więcej informacji https://www.gov.pl/web/edukacja/ferie-z-tvp-wyjatkowa-propozycja-dla-rodzin
Akcja „Ferie bez nudy”
Wspólnie z nami pomysły na to, aby nie nudzić się w czasie ferii przygotowała także Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej. „Ferie bez nudy” to zbiór ciekawych propozycji działań udostępnionych w interaktywnej formie na specjalnej platformie internetowej. Wśród nich mnóstwo interesujących eksperymentów, ćwiczenia gimnastyczne, gry, quizy oraz wiele innych aktywności, które rozbudzą kreatywność każdego ucznia! Już wkrótce przedstawimy szczegóły tej propozycji.
Na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji i Nauki pojawiła się specjalna zakładka dotycząca ferii. Będziemy w niej sukcesywnie zamieszczać propozycje na ferie. Informacje na ten temat znajdą się również na naszych profilach w mediach społecznościowych.
Jako pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej mamy nadzieję, że przedstawiona oferta będzie pomocna w radosnym przeżywaniu czasu ferii zimowych.
Z okazji ferii zimowych, życzymy Wam, drodzy Uczniowie, bezpiecznego i radosnego wypoczynku. Niech ten czas umożliwi Wam korzystanie z uroków zimy, dostarczy niezapomnianych wrażeń i wielu ciekawych przeżyć.
Zapraszamy Nauczycieli i Rodziców do zapoznania się z ofertą naszej Poradni
- Szczegóły
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna organizuje i prowadzi wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych poprzez:
-
Konsultacje w ramach dyżurów konsultacyjnych na terenie szkoły lub Poradni z nauczycielami, pedagogami i dyrektorami.
-
Udział pracowników Poradni w posiedzeniach Radach Pedagogicznych szkół i przedszkoli.
-
Porady i konsultacje w indywidualnych sprawach uczniów.
-
Współpraca w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych
-
Interwencje kryzysowe.
-
Szkolenia dla nauczycieli w zakresie orzeczeń i opinii wydawanych przez PPP
-
Organizowanie spotkań samokształceniowych dla pedagogów szkół.
-
Warsztaty psychoedukacyjne dla nauczycieli rozwijające umiejętności w zakresie pracy z uczniem.
-
Zajęcia integracyjne w klasach
Obszary tematyczne oferowanych szkoleń:
Uczniowie:
-
Warsztaty wyboru drogi życiowej – pomoc uczniom w wyborze szkoły i zawodu.
-
Warsztaty antystresowe dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych – uczące konstruktywnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
-
Warsztat skutecznego uczenia się.
-
Warsztaty edukacyjne dla uczniów na temat rozwiązywania konfliktów klasowych – nauka mediacji i negocjacji.
-
Warsztaty profilaktyczno-edukacyjne:
- Uzależnienie od alkoholu, nikotyny i środków psychoaktywnych.
- Uzależnienie od komputera, Internetu, TV.
- Anoreksja i bulimia, jako choroby i zaburzenia na tle trudności
psychicznych.
-
Treningi komunikacji interpersonalnej i asertywności dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
-
Inne (w zależności od zapotrzebowania).
Nauczyciele:
1. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
2. Zabawy integrujące, metody twórczego myślenia i inne.
3. Jak oceniać kształtująco?
4. Warunki efektywnego nauczania.
5. Jak oceniać, aby wspierać ucznia?
6. Uzależnienia - objawy, skutki, profilaktyka.
7. Indywidualizacja w pracy z uczniem - praca z uczniem zdolnym i z uczniem z
trudnościami w uczeniu się.
8. Prawidłowy rozwój mowy i języka u dziecka.
9. Realizacja doradztwa zawodowego w szkole.
10. Profilaktyka przemocy i agresji w szkole.
11. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach wychowawczych.
12. Integracja jako podstawa budowania zespołu klasowego.
13. Skuteczna komunikacja interpersonalna.
14. Agresja, przemoc i cyberprzemoc w szkole - profilaktyka i reagowanie.
15. Uczeń - rodzic - nauczyciel - dobra współpraca.
Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli w trudnych sytuacjach związanych z pandemią koronawirusa.
Oferta dla Rodziców
- Konsultacje i pomoc w zakresie rozwiązywania problemów wychowawczych.
- Porady i konsultacje w sprawach:
-
zaburzeń rozwojowych i emocjonalnych,
-
rozwoju psychomotorycznego i zaburzeń mowy,
-
funkcjonowania dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
-
poradnictwa i opiniowania wyboru kierunku kształcenia i zawodu przez dziecko.
-
dzieci wybitnie uzdolnionych.
- Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców: - „Szkoła dla
Rodziców”
- Spotkania konsultacyjne w ramach zebrań z rodzicami na terenie przedszkoli
i szkół.
- Psychoterapia.
- Terapia systemowa rodzin - pomoc w zakresie przezwyciężania trudności
wychowawczych.
- Rodzinne spotkania o charakterze konsultacyjno – terapeutycznym.
-
Diagnoza logopedyczna
-
Terapia logopedyczna:
- wad wymowy,
- wczesna interwencja logopedyczna,
- dysfagia – zaburzenia karmienia, jedzenia i połykania,
- masaż logopedyczny,
- zaburzenia mowy i komunikacji dzieci w normie rozwojowej,
- zaburzenia mowy i komunikacji u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- zaburzenia mowy i komunikacji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualna,
- terapia dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych i komunikacyjnych,
- terapia z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających metod komunikacji m.in. Polski Język Migowy , PECS,
- profilaktyka i terapia dysleksji,
- terapia pedagogiczna,
- terapia ręki,
- porady i konsultacje logopedyczne.
Wsparcie psychologiczne dla rodziców i uczniów w trudnych sytuacjach związanych z pandemią koronawirusa.
Rodzice i uczniowie mogą otrzymać porady dotyczące postępowania z dziećmi, które znalazły się w nowej, nieznanej sobie sytuacji (brak zwykłych kontaktów z rówieśnikami, zabaw w przedszkolach, codziennej nauki w szkole, która zastąpiona została nauką zdalną).
PROCEDURY DOTYCZĄCE DZIAŁANIA PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ.
- Szczegóły
I. Zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie poradni poprzez wdrażanie działań reorganizacyjnych i technicznych
- W poradni przyjmowane są tylko osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną. Rodzic, opiekun, pełnoletni uczeń przy ustalaniu terminu wizyty w poradni są informowani, że do placówki nie mogą przychodzić osoby chore, przebywające na kwarantannie ani w izolacji domowej.
- Organizacja pracy w placówce zapewnia utrzymanie rekomendowanej odległości pomiędzy pracownikami wynoszącej co najmniej 1,5 m.
- Preferowany jest kontakt telefoniczny oraz mailowy między pracownikami w celu ograniczenia do niezbędnego minimum spotkań i narad wewnętrznych.
- Wizyty klientów są umawiane na konkretną datę i godzinę, z podaniem numeru gabinetu i innych niezbędnych informacji, w tym że na wizytę/poradę klienci powinni się stawić nie wcześniej niż 10 min przed wyznaczoną godziną. Grafik przyjmowania klientów układa się tak, aby nie doprowadzać do gromadzenia się osób w poczekalni.
- Oczekujący na przyjęcie w poczekalni korzystają z miejsc wyłącznie oznaczonych, oddalonych od siebie o co najmniej 2 m.
- Rekomendowane jest umieszczenie na zewnątrz obiektu przy wejściu oraz na stronie internetowej lub w innym ogólnodostępnym miejscu informacji o sposobie ustalania i odwoływania wizyt, zasad prowadzenia zajęć oraz komunikowania się z poradnią.
- W sekretariacie poradni może przebywać tylko jedna osoba poza pracownikiem; pozostali oczekują na zewnątrz z zachowaniem min. 2 m odległości między sobą.
- Należy kontrolować przestrzeganie obowiązku zakrywania na terenie poradni ust i nosa przez pracowników, klientów i inne osoby z zewnątrz, z wyłączeniem:
- dziecka do ukończenia 4. roku życia;
- osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia, całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim lub osoby mającej trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust.
- Zalecane jest, jeśli to możliwe, nieangażowanie osób powyżej 60. roku życia oraz przewlekle chorych do pracy w bezpośrednim kontakcie z dziećmi i innymi osobami.
- Rekomendowana jest organizacja trybu pracy z uwzględnieniem systemu zmianowego i rotacyjnego w celu zapewnienia niezbędnej rezerwy kadrowej na wypadek zakażenia lub kontaktu z osobą chorą.
- Wymagane jest ograniczenie korzystania przez pracowników z przestrzeni wspólnych, w tym:
- ustalenie zasad poruszania się na terenie poradni,
- wprowadzenie różnych godzin pracy oraz przerw dla poszczególnych pracowników,
- zmniejszenie liczby pracowników korzystających ze wspólnych obszarów w danym czasie (np. przez rozłożenie przerw na posiłki).
- Zalecane jest stosowanie, gdzie to możliwe, środków ochrony zbiorowej na stanowiskach pracy w postaci przegród izolacyjnych – ekranów ochronnych (np. przezroczyste przesłony) albo rozmieszczenia stanowisk pracy w sposób zapewniający izolację – co najmniej 1,5 m odległości pomiędzy współpracownikami i 2 m odległości pomiędzy pracownikiem i pozostałymi osobami.
- Dzieci i inne osoby z zewnątrz przyjmowane są w gabinetach, w których powierzchnia nie jest mniejsza niż 4 m2 na osobę. Powierzchnię wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz sprzętów, które się w niej znajdują.
- Z gabinetów są usunięte dywany i inne miękkie akcesoria.
- Każde pomieszczenie wyposażone jest w środki do dezynfekcji.
- Zalecane jest korzystanie wyłącznie z mebli o zmywalnej powierzchni, nadającej się do dezynfekcji.
- Po każdej wizycie wszystkie dotykane powierzchnie są dezynfekowane, a gabinet jest wietrzony przez co najmniej 15 min.
- Osoby przyjmowane są zobowiązane do posiadania i korzystania w trakcie pobytu w poradni z własnych długopisów, o czym są informowani w trakcie umawiania na wizytę.
- Narzędzia używane przez dziecko w procesie diagnostyczno-terapeutycznym podlegają każdorazowo dezynfekcji.
- Wszystkie zużyte jednorazowe środki ochrony osobistej wyrzucane są do zamykanych, wyłożonych workiem foliowych koszy znajdujących się w łazienkach. W łazienkach oraz w każdym pokoju znajdują się w widocznym miejscu instrukcje bezpiecznego zakładania i zdejmowania rękawiczek.
- Wymagane jest zapewnienie pracownikom, niezależnie od podstawy zatrudnienia, rękawiczek jednorazowych lub środków do dezynfekcji rąk.
- Czyste maseczki i przyłbice i jednorazowe rękawiczki przechowywane są w wyodrębnionych i opisanych szafkach.
Wytyczne dla pracowników:
- Jeżeli nie jest możliwe zachowanie wymaganych odległości pomiędzy pracownikami przy wykonywanej czynności, stosownie do jej charakteru pracownicy stosują środki ochrony osobistej, takie jak: maseczki, przyłbice, rękawiczki jednorazowe.
- Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – zużytą chusteczkę należy jak najszybciej wyrzucić do zamkniętego kosza i umyć ręce.
- Podczas wykonywania obowiązków wymagających bezpośredniego kontaktu z dzieckiem należy nosić osłonę nosa i ust, maseczkę, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne. Założenie tylko przyłbicy bez maseczki jest uzasadnione w sytuacji, kiedy w punkcie kontaktowym znajduje się przegroda oddzielająca lub wymaga tego rodzaj prowadzonych zajęć, np. z osoba głuchoniemą.
- Zaleca się wyłączenie z użycia na czas epidemii narzędzi diagnostycznych wielokrotnego użytku, które nie mogą zostać poddane czyszczeniu i dezynfekcji.
- Należy zachować bezpieczną odległość od zewnętrznych rozmówców – rekomendowane są 2 m.
- Wymagane jest regularne, częste i dokładne mycie rąk wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekowanie osuszonych dłoni środkiem na bazie alkoholu (min. 60%), w tym każdorazowo przed zajęciami.
- Każdy pracownik osobiście dezynfekuje swoje maseczki wielorazowego użytku i przyłbice.
- Każdy pracownik posiada w swoim pokoju wyznaczone miejsce (np. taca) na położenie używanej maseczki i przyłbicy. Po każdym użyciu należy to miejsce zdezynfekować.
- Należy unikać dotykania dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Należy dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy. Należy pamiętać o oczyszczeniu i dezynfekcji powierzchni dotykowych, jak np. słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurka.
- Unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.
II. Przestrzeń komunikacyjna/ogólnodostępna
- Należy zorganizować bezkolizyjne wejście i wyjście oraz zlikwidować bariery, aby umożliwić bezkontaktowe przemieszczanie się w poradni.
- Zalecane jest zainstalowanie pojemników z preparatem dezynfekcyjnym, w tym przy wejściu/wyjściu oraz w toaletach.
- Konieczne jest określenie maksymalnej liczby osób mogących przebywać w windzie ,jeśli znajduje się ona w budynku – maksymalna liczba osób dopuszczona przez producenta podzielona przez 3, z wyłączeniem rodzin i osób wspólnie zamieszkujących; informacja o dopuszczalnej liczbie osób powinna być jasno zakomunikowana przy wejściu do windy wraz z informacją o obowiązku noszenia osłon ust i nosa.
- Nie należy stosować wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła, tzw. rekuperacji.
- Wymagane jest regularne wietrzenie pomieszczeń, w szczególności przeznaczonych na pobyt ludzi, adekwatnie do możliwości organizacyjnych i technicznych wentylacji lub klimatyzacji w placówce.
- Konieczne jest wprowadzenie odpowiednich procedur w zakresie zwiększonej częstotliwości czyszczenia i dezynfekcji, ze szczególnym uwzględnieniem toalet, uchwytów, poręczy klamek, przycisków w windach.
- Należy regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
- Przestrzegać dokładnego czyszczenia z użyciem środków chemicznych toalet przynajmniej 4 razy dziennie.
- Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta preparatu dezynfekcyjnego.
- Klienci mogą korzystać tylko z wyznaczonych toalet.
- Toalety wyposażone są w dozowniki z płynem do mycia rąk, z płynem do dezynfekcji rąk oraz jednorazowymi ręcznikami, a przy umywalkach umieszczone są instrukcje dotyczące:
- mycia rąk,
- dezynfekcji rąk,
- zdejmowania i zakładania rękawiczek,
- zdejmowania i zakładania maseczki.
Załączniki – instrukcje:
– mycia rąk
https://gis.gov.pl/zdrowie/zasady-prawidlowego-mycia-rak/
– dezynfekcji rąk
https://gis.gov.pl/aktualnosci/jak-skutecznie-dezynfekowac-rece/
– prawidłowego zdejmowania maseczki
https://gis.gov.pl/aktualnosci/jak-prawidlowo-nalozyc-i-zdjac-maseczke/
– prawidłowego zdejmowania rękawiczek
https://gis.gov.pl/aktualnosci/koronawirus-jak-prawidlowo-nalozyc-i-zdjac-rekawice/
III. Procedury postępowania w przypadku zidentyfikowania osoby posiadającej symptomy zakażenia COVID-19
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracownika
- Pracownicy/obsługa poradni powinni zostać poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
- Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach https://gis.gov.pl/ lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć pracownika od pracy i odesłać transportem indywidualnym (własnym lub sanitarnym) do domu, a jeśli jest to niemożliwe, pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym można go czasowo odizolować od innych osób.
- W przypadku, gdy nie ma możliwości przeznaczenia odrębnego pomieszczenia dla osoby podejrzanej o zakażenie, należy wydzielić miejsce, w którym osoba ta bezpiecznie poczeka na transport w odległości min. 2 m od pozostałych osób.
- Należy wstrzymać przyjmowanie , powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
- Zaleca się ustalenie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami gabinetu, oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty).
- Rekomenduje się stosowanie się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury, biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u klienta zakażenia koronawirusem
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby, takich jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, osoba nie powinna zostać wpuszczona na teren obiektu. Powinna zostać poinstruowana o konieczności jak najszybszego zgłoszenia się do najbliższego oddziału zakaźnego w celu konsultacji z lekarzem oraz udania się tam własnym transportem lub zadzwonieniu pod numer 999 albo 112.
- Zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, aby umożliwić obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba podejrzana o zakażenie, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu, oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Ustalenie listy pracowników, dzieci oraz innych osób z zewnątrz (terminarz wizyt wraz z danymi kontaktowymi oraz ankiety kwalifikacji do usługi należy przechowywać w miejscu niedostępnym dla osób postronnych, najlepiej pod kluczem, przez okres 30 dni od dnia usługi) obecnych w tym samym czasie w części/częściach obiektu, w których przebywał użytkownik, i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz https://gis.gov.pl/ , odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
IV. Dodatkowe informacje
Informacje i wytyczne dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, dzieciom i innym osobom z zewnątrz dla danego rodzaju działalności są dostępne na stronach internetowych KPRM i poszczególnych ministerstw, w tym na podanych poniżej stronach internetowych:
- wytyczne Państwowej Inspekcji Pracy: http://www.pip.gov.pl,
- wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego i inne bieżące informacje: https://gis.gov.pl
- wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczących badań pracowniczych
i szkoleń BHP: https://www.igwp.org.pl/images/pliki/koronawirus/GIS.pdf - zalecenia z Serwisu Rzeczypospolitej Polskiej: https://www.gov.pl/web/koronawirus
- zalecenia Ministerstwa Rozwoju https://www.gov.pl/web/koronawirus
- wytyczne Rządowego Centrum Bezpieczeństwa: https://www.igwp.org.pl/images/pliki/koronawirus/Rekomendacje_MAP_i_RCB_dla_operatorow_IK.pdf
- wytyczne Ministerstwa Rozwoju: https://www.gov.pl/web/rozwoj/wytyczne-dla-branz
- wykazy produktów biobójczych (w tym do dezynfekcji) na stronie internetowej Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych http://bip.urpl.gov.pl/pl/biuletyny-i-wykazy/produkty-biob%C3%B3jcze
INFORMACJA.
- Szczegóły
SZANOWNI PAŃSTWO,
INFORMUJEMY, ŻE PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA DNIA 12.06.2020 BĘDZIE NIECZYNNA.
ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY.