Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.
Ilość odsłon
Dzisiaj 9
Wczoraj 30
Tydzień 267
Miesiąc 423
Razem 368744
Informacja o terapii BIOFEEDBACK
- Szczegóły
INFORMACJA
W Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim prowadzona jest terapia - Trening EEG Biofeedback – usprawnianie pracy mózgu.
Nieinwazyjna terapia, dzięki której dziecko w świadomy sposób uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, aby ten pracował wydajniej i szybciej. Terapia może poprawić szybkość uczenia się, zmniejszyć tremę czy ułatwić relaksację.
Metoda EEG Biofeedback zalecana jest w pracy z dziećmi i młodzieżą, u których występują:
• trudności szkolne (wyniki w nauce niższe od oczekiwanych);
• specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia);
• kłopoty z planowaniem i właściwą organizacją pracy;
• zaburzenia koncentracji uwagi (w przebiegu ADD, ADHD);
• nadpobudliwość psychoruchowa (w przebiegu ADHD);
• zaburzenia zachowania, problemy z właściwym zachowaniem i ogólną samokontrolą;
• zaburzenia snu;
• stany lękowe, depresja;
• trema, napięcie wewnętrzne, niska samoocena;
• przewlekłe bóle głowy, migreny;
• chroniczne zmęczenie;
• tiki.
EEG Biofeedback jest również sposobem na zwiększenie zdolności psychofizycznych dzieci i młodzieży w zakresie:
• wydłużenie czasu koncentracji uwagi, co wpływa na wydłużenie czasu efektywnej nauki;
• zwiększenie "pojemności" pamięci krótkotrwałej (STM);
• lepszej organizacji swojego czasu;
• poprawy ogólnej kondycji mózgu (przed egzaminami, maturą);
• osiągania lepszych wyników we wszystkich dyscyplinach sportowych, w tańcu, w szkołach muzycznych.
Jak umówić się na wizytę?
• Telefonicznie 576658768, 576658764
• Osobiście ul. Józefa Piłsudskiego 20 w Drawsku Pomorskim
pedagodzy: Anna Kwiecińska, Monika Wytracz
Zapraszamy
Poradnia na wydarzeniu w Szkole Podstawowej nr 2 pt. "Bezpieczny powrót do szkoły"
- Szczegóły
We wtorek 21 września 2021 nasza Poradnia, na zaproszenie Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 w Drawsku Pomorskim Pani Małgorzaty Zawiły oraz Pedagogów Pani Anny Wojtkiewicz i Pani Krystyny Plich wzięła udział w wydarzeniu profilaktycznym pod tytułem "Bezpieczny powrót do szkoły".
Wśród wielu atrakcyjnych pokazów instytucji z terenu Gminy Drawsko Pomorskie Pani Pedagog Monika Wytracz i Pani Psycholog Iwona Andrzejczak zaprezentowały uczniom metody rozwijania wszystkich zmysłów przez zabawę z elementami sensoplastyki. Propozycja takiego stymulowania rozwoju uwagi, koordynacji wzrokowo - ruchowej, a także współpracy z innymi spotkały się z dużym zainteresowaniem dzieci i nauczycieli.
Poniżej prezentujemy film z tego wydarzenia utworzony i udostępniony przez Urząd Miasta Drawsko Pomorskie, kilka zdjęć z naszych zajęć oraz artykuł Pani Moniki Wytracz przybliżający nam zagadnienia sensoplastyki. Zapraszamy do zapoznania się z ciekawymi informacjami na ten temat.
https://www.facebook.com/Drawsko/videos/313403950557112/
Zajęcia z elementami sensoplastyki
Choć sama nazwa sensoplastyka brzmi dość tajemniczo, to okazuje się, że kryje się za nią wspaniała metoda wspierania rozwoju dziecka. Jest to również świetna atrakcja dla dzieci, które przy okazji zabawy, wykorzystują wszystkie swoje zmysły i uczą się wyrażać emocje i uczucia. Metoda ta jest przeznaczona dla dzieci i osób dorosłych w wieku od 0 do 100 lat. Zajęcia sensoplastyczne dla dzieci to różne aktywności plastyczne, które angażują jednocześnie kilka zmysłów. Plastyka sensoryczna potrafi zająć na wiele godzin nie tylko dzieci, ale i samych dorosłych. Niewątpliwą zaletą zajęć sensorycznych jest to, że do ich przeprowadzenia można użyć ogólnodostępnych produktów, które znajdziemy w kuchni. Zajęcia są multikolorowe, wielozapachowe, wielosmakowe, pojawia się mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw, co wpływa na optymalny rozwój całego organizmu.
Sensoplastyka to swobodna, nieskrępowana aktywność, warto ubrać dzieci w strój, który może bez obaw ubrudzić. Główną zaletą sensoplastyki jest to, że wykorzystuje wyłącznie naturalne składniki, które najczęściej mamy zawsze pod ręką w kuchni, np. mąkę, sól, makaron, barwniki spożywcze. Dzięki temu dziecko może nie tylko bezpiecznie dotknąć, ale również spróbować każdego produktu. Nie potrzeba drogich rekwizytów i czasochłonnych przygotowań do zajęć. Dzięki oddziaływaniu na układ nerwowy bardzo korzystnie wpływa na rozwój mowy. Rozwija również kreatywność, twórcze myślenie oraz swobodę działania.
Poprzez zaangażowanie wielu zmysłów opartych na sensoplastyce dzieci łatwiej ujawniają swoje uczucia i emocje. Dzięki temu, że jest to forma zabawy, uczestnikom dużo łatwiej się otworzyć.
Podczas naszych zajęć prowadzonych w ramach profilaktycznego spotkania "Bezpieczny powrót do szkoły" dzieci miały okazję obserwować, jak materiał, który jest suchy i sypki zmienia się w mokry i kleisty, a następnie w miękki i stały. Poznawały sposoby przemiany materiałów i produktów, kształtując jednocześnie swoje zdolności manualne. Było twórczo, kolorowo, pachnąco i kreatywnie brudno.
Bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców, opiekunów i nauczycieli
- Szczegóły
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą pomocy Ministerstwa Edukacji Narodowej skierowanej do osób poszkodowanych skutkami izolacji
Szanowni Państwo, w związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2021/2022, chcemy kontynuować pomoc dzieciom i młodzieży przeżywającym kłopoty i trudności, spowodowane m.in. skutkami izolacji rówieśniczej podczas epidemii COVID-19 oraz zapewnić im adekwatne wsparcie psychologiczne. Od 6 września działa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 12 12 12 dzieci i młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników. Aby skorzystać z pomocy wystarczy zadzwonić na infolinię, gdzie profesjonalni konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania, doradzą, co można zrobić w danej sytuacji. Rozmówcy nie muszą się przedstawiać, mają zapewnioną dyskrecję i anonimowość. Zachęcamy także do skorzystania z kontaktu mailowego Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Z wyrazami szacunku |
Departament Wychowania i Edukacji Włączającej Ministerstwo Edukacji i Nauki |
Reintegracja uczniów w szkołach - działamy w terenie:)
- Szczegóły
W związku z powrotem uczniów do szkoły, pani Anna Kwiecińska, pedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim przeprowadziła cykl zajęć dla uczniów od klas czwartych do ósmych Szkoły Podstawowej Nr 1 w Drawsku Pomorskim. Zajęcia miały charakter pogadanek i warsztatów. Tematyka spotkań obejmowała sytuacje stresowe związane z powrotem uczniów do szkoły po zdalnym nauczaniu oraz związanych z tą sytuacją zmianami i nowymi obowiązkami. Uczniowie mieli również możliwość porozmawiać o trudnych emocjach jakie przeżywali podczas rystrykcji związanych z epidemią, jak sobie radzili z przykrymi emocjami i na czyją pomoc wówczas mogli liczyć. Celem zajęć było również wzmocnienie poczucia więzi, zaufania i budowania pozytywnych relacji grupowych oraz uwrażliwienie na potrzeby innych osób z klasy. Ponadto w ramach indywidualnych konsultacji na terenie szkoły zorganizowano dyżur dla nauczycieli, rodziców i uczniów na którym udzielano potrzebnej pomocy i wsparcia.
Wsparcie uczniów w reintegracji
- Szczegóły
Zdalna nauka, brak kontaktów rówieśniczych, konieczność zmiany formy kształcenia wywiera negatywny wpływ na dzieci i młodzież. Zaległości programowe, siedzenie przed komputerem, poczucie osamotnienia, a nawet objawy depresji. Nic dziwnego, że rodzice i nauczyciele oraz uczniowie wyczekiwali powrotu do szkół. Jednak powrót do szkoły i przyzwyczajenie się na nowo do nauki stacjonarnej może wiązać się z lękiem i negatywnymi emocjami.
Jak się do tego przygotować, jak pokonać negatywne emocje?
Poradnia Psychologiczno – Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim proponuje współpracę ze szkołami i placówkami w zakresie działań wspierających uczniów, rodziców i nauczycieli w reintegracji uczniów.
Każdego dnia mamy dyżur telefoniczny pod numerami 576 658 768, 576 658 764 dla osób potrzebujących konsultacji specjalistycznych
Propozycje zajęć dla dzieci, nauczycieli i rodziców:
Anna Kwiecińska (dyżur telefoniczny w Poradni w środy od 10.00 do 12.00)
Zajęcia w szkołach dla uczniów
„Jak radzić sobie z problemami po powrocie do szkoły”
„Radzenie sobie z trudnymi emocjami”
"Radzenie sobie ze stresem"
Marta Augustyniak (dyżur telefoniczny w Poradni we wtorki od 8.00 do 10.00)
Zajęcia w szkołach dla uczniów
„Ja i moja grupa – zajęcia reintegrujące zespół klasowy po powrocie do szkoły po pandemii”
„Moje mocne i słabe strony jako członka zespołu klasowego”
„Co wnoszę do swojego zespołu klasowego”
Izabela Madera (dyżur telefoniczny w Poradni w czwartki od 8.00 do 10.00)
Zajęcia w szkołach dla uczniów
„Ja w kontakcie z grupą po pandemii”
„Odreagowanie napięcia emocjonalnego związanego z powrotem do szkoły”
„Zajęcia reintegracyjne dla zespołu klasowego w związku z powrotem uczniów do szkoły”
Dla rodziców
Warsztaty: „ Pomoc dziecku w radzeniu sobie ze stresem związanym z powrotem do szkoły”
Monika Wytracz (dyżur telefoniczny w Poradni w poniedziałki od 10.00 do 12.00)
Zajęcia w szkołach dla uczniów
„Warsztaty reintegracyjne po powrocie do szkoły – radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi”
„Warsztaty dotyczące samooceny oraz lęku przed nowymi relacjami w szkole średniej dla klas ósmych”.
Artur Madera (dyżur telefoniczny w Poradni we wtorki od 10.00 do 12.00)
Zajęcia w szkołach dla uczniów
„Jak zachować zdrowie psychiczne po trudnych wydarzeniach”
„Coping czyli jak radzić sobie ze stresem”
„Kim jestem, kim jest mój kolega po długiej przerwie bez spotkań”
Dla rodziców
„Jak pomagać swoim dzieciom w radzeniu sobie z napięciem emocjonalnym po ustąpieniu sytuacji pandemicznej”
Iwona Andrzejczak (dyżur telefoniczny w Poradni w poniedziałki od 8.00 do 10.00)
Zajęcia w szkołach dla uczniów
„Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych po powrocie do szkoły?”
„Moje marzenia” - zajęcia warsztatowe dla uczniów
Jolanta Pappelbon (dyżur telefoniczny w Poradni w środy od 8.00 do 10.00)
Zajęcia w szkołach dla uczniów
„Nauka w szkole, a nauka w domu – plusy i minusy”
„Samodyscyplina i emocje w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami”
„Co to znaczy być uczniem?”
Dla rodziców
„Świat realny a świat wyobrażony w rozwoju dziecka czyli dlaczego dzieci się buntują”
„Fonoholizm – choroba więzi”
Dla nauczycieli
„Fazy rozwoju grupy – diagnoza i interwencje”
Konsultacje i porady na terenie placówek wg harmonogramu ustalonego z pedagogiem szkolnym