Zajęcia na temat radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami

Czas nauczania zdalnego wymaga od uczniów i nauczycieli przystosowania się do warunków nauki stawiającej wymagania edukacyjne jednocześnie pozwalającej na rozprężenie dyscypliny wychowawczej. Uczniowie muszą mieć dużo samodyscypliny aby aktywnie i w pełnym rynsztunku uczestniczyć w zdalnych lekcjach. Ograniczony kontakt z rówieśnikami skłania również wielu uczniów do spędzania czasu wolnego przed ekranami telewizorów i komputerów, co negatywnie wpływa na ich samopoczucie.

Aby pomóc uczniom radzić sobie z trudną emocjonalnie sytuacją nauczania zdalnego Wicedyrektor Szkoły Podstawowej w Wierzchowie Pani Katarzyna Roman zaprosiła psychologa z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Panią Jolantę Pappelbon do przeprowadzenia zdalnych spotkań z klasami IV-VIII. Spotkania były możliwością opowiedzenia przez uczniów o dylematach jakie pojawiły się w ich szkolnym funkcjonowaniu zdalnym, o emocjach jakie w związku z tym przeżywają. Pani Psycholog udzielała porad i wskazówek jak mogą sobie radzić ze słabnącą samodyscypliną, brakiem kontaktów społecznych oraz lękiem przed zarażeniem wirusem.