Odwiedza nas 11 gości oraz 0 użytkowników.
Ilość odsłon
Dzisiaj 22
Wczoraj 26
Tydzień 105
Miesiąc 840
Razem 349082
Komunikacja interpersonalna
- Szczegóły
Dnia 13. 01. 2014r. odbyły się w Szkole Podstawowej nr 2 w Złocieńcu zajęcia warsztatowe dla kl VI na temat „Komunikacja interpersonalna w zespole klasowym” O przeprowadzenie zajęć poprosiła pani pedagog szkoły Barbara Nowak, a prowadziła je Krystyna Karpów pedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Drawsku Pom. Głównym celem zajęć było zapoznanie uczniów z problemem współdziałania i współtworzenia wspólnoty klasowej i szkolnej oraz umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów. Uczniowie uczyli się jak prawidłowo formułować komunikaty werbalne i odczytywać komunikaty niewerbalne.
Rola rodziców w procesie wychowawczym
- Szczegóły
Dnia 05.11.2013r. odbyło się w Szkole Podstawowej nr 2 w Złocieńcu zebranie z rodzicami na temat „Rola rodziców w procesie wychowawczym”. Szkolenie prowadziła Krystyna Karpów- pedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Drawsku Pom.
Głównym celem było zapoznanie rodziców z problemem- jak wychowywać i jakie wartości przekazywać dzieciom. Wykład cieszył się zainteresowaniem rodziców. Po jego wygłoszeniu wywiązała się dyskusja. Rodzice dzielili się doświadczeniami, które porównywali ze zdobytą wiedzą.
Pracownicy Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej na szkoleniu dla nauczycieli i zebraniu dla rodziców.
- Szczegóły
W Szkole Podstawowej w Czaplinku na zaproszenie pani pedagog Lidii Kucharskiej odbyło się szkolenie dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów oraz wszystkich zainteresowanych mające na celu pomoc we wczesnym rozpoznawaniu charakterystycznych symptomów ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przybliżenie formy pomocy dzieciom z ryzyka dysleksji.
Szkolenie prowadzili pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim- Zofia Lisowska-pedagog-terapeuta i Wioletta Kubik–logopeda-doradca zawodowy.
Celem było przekazanie słuchaczom ogólnych wiadomości na temat specyficznych zaburzeń uczenia się czytania i pisania, objawów dysleksji rozwojowej u dziecka w wieku przedszkolnymi i wczesnoszkolnym, psychologiczno-pedagogicznych aspektów ryzyka dysleksji (SWM), zapoznanie ze skalą ryzyka dysleksji(SRD), jako narzędziem wczesnej interwencji diagnozy dziecka oraz zapoznanie z formami pomocy dzieciom z ryzyka dysleksji. Okres przedszkolny i początkowych klasa szkoły podstawowej to idealny czas na przeprowadzenie diagnozy dzieci, której celem jest wyodrębnienie grup ryzyka dysleksji.
Dzięki szkoleniu słuchacze wzbogacili swoją wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się, głównie czytania i pisania. Pogłębili wiedzę o objawach, przyczynach, patomechanizmach dysleksji, dysortografii, dysgrafii. Znając charakterystyczne symptomy specyficznych trudności w uczeniu się i ich dynamikę, będą je mogli rozpoznawać i planować proces naprawczy i terapię pedagogiczną.
Tego dnia odbyło się też spotkanie pracowników Poradni z rodzicami uczniów posiadającymi orzeczenia na temat ,,Jak wspierać dziecko w nauce i wyborze kierunku kształcenia”. Na spotkaniu podkreślono, jak ważna jest motywacja do nauki i pomoc w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i wyborze szkoły. Aby dziecko podjęło słuszną decyzję, rodzic musi wspierać je w rozpoznawaniu zainteresowań i talentów. Świadomość ta jest niezbędna, ponieważ rodzic towarzyszy swojemu dziecku w podejmowaniu decyzji dotyczących wyboru szkoły. Bywa, że nie są to łatwe decyzje. Zwłaszcza, jeśli jest się rodzicem dziecka z niepełnosprawnością lub doświadczającego jakichś trudności (natury edukacyjnej, zdrowotnej lub społecznej). Być może również Ty, Rodzicu, stoisz przed takim dylematem. Niezależnie od tego, jaką podejmiesz decyzję, warto mieć świadomość, że potrzeby Twojego dziecka są tu priorytetem, a system edukacji ma służyć pomocą w zaspokajaniu tych potrzeb.
Spotkanie
- Szczegóły
Nauczyciele klas młodszych pracujący w Szkole Podstawowej w Drawsku uczestniczyli w szkoleniu prowadzonym przez logopedę i pedagoga-terapeutę z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.Tematem szkolenia były wady wymowy, profilaktyka i rehabilitacja oraz trudności w nauce pisania i czytania.
Spotkanie miało charakter szkoleniowy i pozwoliło na aktualizowanie wiedzy na temat wad wymowy i przezwyciężania trudności w nauce czytania i pisania oraz umożliwiło dzielenie się osobistymi trudnościami wynikającymi z działań podejmowanych w ramach czynności zawodowych.Profilaktyka nieprawidłowości w artykułowaniu dźwięków mowy jest jednym z ważniejszych aspektów pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym.Wady wymowy, opóźniony rozwój wymowy, zaburzenia słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej mają istotny wpływ na przebieg procesu nauczania. Spotkanie było cennym źródłem pomysłów i informacji wzbogacających warsztat pracy i doświadczenie zarówno dla prowadzących , jak i dla uczestniczek szkolenia. Miła atmosfera sprzyjała wyrażaniu własnych wątpliwości, refleksji i opinii. Planowane są następne spotkania, których tematy ustalane będą na bieżąco zgodnie z potrzebami zainteresowanych osób.
Zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego w MOW Czaplinek
- Szczegóły
Szesnastego grudnia 2013 roku uczennice Gimnazjum przy Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Czaplinku uczestniczyły w zajęciach z zakresu doradztwa zawodowego zorganizowanych na terenie placówki.
W Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Czaplinku odbyły się zajęcia dla uczennic klas drugich i trzecich gimnazjum z doradcą zawodowym z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Drawsku Pomorskim. Głównym celem spotkania było motywowanie do zmian, przygotowanie do świadomego i trafnego wyboru zawodu oraz dalszego kierunku kształcenia poprzez pobudzenie do samopoznania i zdobycia wiedzy niezbędnej do właściwego zaplanowania kariery zawodowe z uwzględnieniem predyspozycji psychofizycznych , sytuacji życiowej, potrzeb rynku pracy i możliwości systemu edukacyjnego . Zajęcia prowadzone były w formie warsztatów , które zachęcały uczennice do rozwijania myślenia, wyrażania opinii. Uczennice klasy trzeciej miały możliwość określenia na podstawie kwestionariusza swojego typu zainteresowań. Tematyka warsztatów doradczych obejmowała: poznawanie siebie, swoich predyspozycji zawodowych, odkrywanie potencjału osobowościowo-zawodowego . Zajęcia miały na celu przybliżanie problemów związanych z przygotowaniem do pełnienia ról zawodowych oraz pomoc w świadomym planowaniu indywidualnych karier edukacyjno-zawodowych. Zaplanowane dalsze spotkania, które mają służyć powzięciu trafnej decyzji w wyborze szkoły i zawodu.